Aparatul Președintelui

Nr.
d/o
Funcția deținută Numele, prenumele Tel.
serviciu
 1. Președintele raionului Cahul

GROZA Pavel

31-400
3-49-88
2. Secretar administrativ-superior Luchian Liudmila 2-20-58
3. Vicepreședintele raionului Cahul CEBOTARI Elena 31-403
2-22-55
4. Vicepreședintele raionului Cahul SEREDENCO Tatiana 31-404
2-22-50
5. Vicepreședintele raionului Cahul PÎSLARI Nicon 31-402
3-27-01
6. Secretarul Consiliului Raional Cahul PREPELIȚĂ Cornelia 31-405
2-20-48
  Secția administrație publică     
7. Șef Secție BOGHIAN Dorina 31-412
2-46-90
8. Specialist principal Ghețiu Janeta 31-414
9. Specialist principal Roman Maria 31-415
10. Specialist superior Perju Inga 31-419
  Secția contabilitate    
11.

Șef Secție, contabil-șef

OPREA Elena 31-408
12. Specialist principal   31-409
13. Contabil  principal Stancov Tatiana 2-99-13
14. Contabil superior Usatenco Veronica 31-409
  Serviciul relații cu publicul și mass-media    
15. Șef Serviciu   2-20-56
16. Specialist principal Negru Ecaterina 2-20-56
  Serviciul juridic și resurse umane    
17. Șef Serviciu OLARU Eduard 31-421
18. Specialist principal Tricolici Tatiana 31-410
19. Specialist principal Raileanu Lilia 31-410
  Serviciul arhivă    
20. Șef Serviciu PASCAL Valeriu 4-83-34
21. Specialist principal

Andronic Mariana

4-83-34
  Serviciul sănătate    
22. Specialist principal   31-431
23. Auditor intern principal Racicovscaia Larisa  
24. Architect-șef IORGA-ACCIU Efrosinia 4-81-49
  Secția administrativă    
25. Șef Secție BRAGA Veceaslav 31-413

APROBAT
prin Decizia Consiliului Raional Cahul
nr. 01/02-IV din 26.01.2017

REGULAMENTUL
DE ORGANIZARE ȘI FUNCȚIONARE
A APARATULUI PREȘEDINTELUI RAIONULUI CAHUL

I. Dispoziții generale

  1. Regulamentul de organizare și funcționare a Aparatului președintelui raionului Cahul (în continuare – Regulament) reglementează misiunea, funcțiile de bază, atribuțiile și drepturile Aparatului președintelui raionului Cahul (în continuare – Aparat), precum și modul de organizare și funcționare a acestuia.
  2. Aparatul este o structură funcțională care asistă președintele raionului în exercitarea atribuțiilor sale legale și își desfășoară activitatea sub conducerea președintelui raionului.
  3. Aparatul este organizat și funcționează în baza Constituției Republicii Moldova, Legii nr. 436-XVI din 28 decembrie 2006 privind administrația publică locală, Legii nr. 435-XVI din 28 decembrie 2006 privind descentralizarea administrativă, Legii nr. 158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public, Legii nr. 768-XIV din 02 februarie 2000 privind statutul alesului local, Legii privind Codul de conduită a funcționarului public nr. 25 din 22.02.2008, Legii nr. 155 din 21 iulie 2011 privind aprobarea Clasificatorului unic al funcțiilor publice, altor acte legislative, ordonanțelor, hotărârilor și dispozițiilor Guvernului, deciziilor Consiliului Raional Cahul, precum și în baza prezentului Regulament.
  4. Aparatul își organizează activitatea conform principiilor transparenței în procesul decizional și de răspundere personală a conducătorilor pentru deciziile adoptate în limitele lor de competență.
  5. Aparatul președintelui raionului își are sediul în orașul Cahul, Piața Independenței, nr. 2.

    II. Structura organizatorică a Aparatului președintelui raionului Cahul
  6. Organigrama, statele de personal și Regulamentul de organizare și funcționare a Aparatului președintelui raionului se aprobă de Consiliul Raional Cahul, la propunerea președintelui.
  7. Sub aspect structural, Aparatul președintelui raionului este constituit din conducerea raionului, secretarul Consiliului Raional, direcții, secții și alte subdiviziuni.
  8. Subdiviziunile structurale ale Aparatului președintelui își desfășoară activitatea conform propriilor regulamente, aprobate de președintele raionului.
  9. Personalul Aparatului președintelui raionului este format din funcționari publici și personal contractual. Raporturile de serviciu ale funcționarilor publici sunt reglementate de prevederile Legii nr. 158-XVI din 4 iulie 2008 privind funcția publică și statutul funcționarului public, iar raporturile personalului contractual sunt reglementate de Codul Muncii al Republicii Moldova nr. 154-XV din 28 martie 2003.
  10. Președintele raionului numește în funcții publice, modifică, suspendă și încetează, în condițiile legii, raporturile de serviciu ale funcționarilor publici din aparatul președintelui. De asemenea, acesta încheie și reziliază contractele individuale de muncă pentru personalul aparatului fără statut de funcționar public, administrează personalul și stabilește atribuțiile acestuia.
  11. Președintele raionului ia măsuri și este responsabil pentru instruirea și pregătirea profesională a funcționarilor din aparatul său.
  12. În exercitarea atribuțiilor, compartimentele Aparatului președintelui colaborează cu autoritățile administrației publice locale, serviciile publice desconcentrate ale ministerelor și ale altor organe centrale care funcționează pe teritoriul raionului, precum și cu conducerea instituțiilor și serviciilor publice din subordinea Consiliului Raional.
  13. Subdiviziunile structurale ale Aparatului președintelui își exercită atribuțiile în conformitate cu prevederile prezentului Regulament, regulamentele interne, indicațiile președintelui, vicepreședinților sau ale secretarului Consiliului Raional, conform atribuțiilor stabilite prin dispoziție.
  14. Șefii direcțiilor, secțiilor și altor subdiviziuni structurale sunt responsabili de organizarea activității acestora, stabilesc sarcinile și atribuțiile de serviciu ale personalului din subordine, propun măsuri de stimulare a angajaților sau, după caz, sancțiuni disciplinare, în limita competenței. De asemenea, aceștia îndeplinesc alte atribuții stabilite prin actele interne ale Aparatului sau prin indicațiile președintelui raionului.
  15. Personalul Aparatului președintelui poartă răspundere, în condițiile legii, pentru păstrarea și confidențialitatea documentelor examinate.

    III. Misiunea și atribuțiile Aparatului președintelui raionului
  16. Misiunea Aparatului constă în:
    • Asigurarea asistenței organizatorice și informaționale a activității președintelui raionului în vederea exercitării de către acesta a atribuțiilor sale prevăzute de legislație prin executarea unui serviciu public stabil, profesionist, transparent, eficient și imparțial, în interesul cetățenilor, precum și al autorităților și instituțiilor publice din raion.
  17. Atribuțiile personalului din cadrul Aparatului sunt organizate pe criteriul diferențierii activităților desfășurate, după cum urmează:
    • Activități de administrație publică și secretariat;
    • Activități administrativ-financiare;
    • Activități cu privire la relațiile publice;
    • Activități cu privire la arhivă;
    • Activități de urbanism și amenajarea teritoriului;
    • Activități cu caracter juridic;
    • Activități de gestionare a resurselor umane;
    • Activități cu privire la auditul public intern;
    • Activități cu privire la protecția civilă și serviciul civil.
  18. Aparatul președintelui raionului, ca structură funcțională, are următoarele atribuții, stipulate prin Legea privind administrația publică locală nr. 436-XVI din 28.12.2006:
    • Întocmește proiectele de decizii ale consiliului raional și proiectele de dispoziții ale președintelui raionului;
    • Asigură consultarea publică a proiectelor de decizii ale consiliului raional și a dispozițiilor normative ale președintelui raionului și informarea publicului referitor la deciziile adoptate și dispozițiile emise;
    • Colectează și prezintă președintelui raionului informații pentru raportul anual privind starea economică și socială a raionului;
    • Asistă președintele raionului în exercitarea obligațiilor de implementare a legislației în domeniul egalității de șanse între femei și bărbați;
    • Prezintă președintelui raionului, în comun cu serviciile publice, informații despre funcționarea acestora, precum și despre întreprinderile create de consiliul raional;
    • Supraveghează executarea măsurilor dispuse de președinte în teritoriul administrat;
    • Contribuie la elaborarea proiectului de buget al unității administrativ-teritoriale pentru următorul an bugetar și a proiectelor de modificare a bugetului, care urmează să fie prezentate de președintele raionului spre examinare consiliului raional;
    • Asigură executarea bugetului unității administrativ-teritoriale, în conformitate cu deciziile consiliului raional, și respectarea prevederilor legale;
    • Întocmește contul de încheiere a exercițiului bugetar al unității administrativ-teritoriale;
    • Asistă secretarul consiliului raional în îndeplinirea atribuțiilor lui conform legii.
  19. Aparatul președintelui raionului poate îndeplini și alte atribuții prevăzute de legislația în vigoare sau menite să asigure exercitarea deplină și operativă a atribuțiilor date în competența sa.
  20. Atribuţiile preşedintelui raionului
  21. Preşedintele raionului exercită conducerea operativă a serviciilor publice de interes raional.
  22. Preşedintele raionului reprezintă raionul în raporturile cu Guvernul, cu alte autorităţi publice centrale, cu persoane fizice şi juridice din ţară şi din străinătate, precum şi în instanţe judecătoreşti.
  23. Preşedintele raionului este coordonator al serviciilor publice descentralizate din cadrul raionului şi exercită atribuţiile de preşedinte al comisiei pentru situaţii excepţionale.
  24. Pornind de la domeniile de activitate ale autorităţii publice raionale, preşedintele raionului exercită în teritoriul administrat următoarele atribuţii de bază:
    1. Asigură executarea deciziilor consiliului raional;
    2. asigură, în limitele competenţei sale, respectarea Constituţiei, a legilor şi altor acte normative;
    3. contribuie la menţinerea ordinii publice, asigurarea securităţii şi apărarea drepturilor cetăţenilor;
    4. contribuie la buna colaborare a serviciilor publice desconcentrate în soluţionarea problemelor de interes raional;
    5. asigură elaborarea studiilor de fezabilitate şi propune spre aprobare listele bunurilor şi serviciilor publice de interes raional pentru realizarea proiectelor de parteneriat public-privat;
    6. asigură monitorizarea şi controlul realizării proiectelor de parteneriat public-privat în care autoritatea administraţiei publice locale participă în calitate de partener public;
    7. înregistrează asociaţiile obşteşti de interes raional care intenţionează să activeze în unitatea administrativ-teritorială respectivă, remite informaţia de rigoare autorităţilor abilitate;
    8. convoacă şedinţele consiliului raional şi asigură prezenţa consilierilor;
    9. semnează actele şi contractele încheiate în numele raionului sau al consiliului raional;
    10. asigură elaborarea proiectului bugetului raional şi a contului de încheiere a exerciţiului bugetar şi le supune aprobării consiliului raional;
    11. exercită funcţia de ordonator principal de credite al raionului;
    12. verifică, din oficiu sau la cerere, încasarea mijloacelor la bugetul raional şi cheltuirea lor, informează operativ consiliul raional despre situaţia existentă;
    13. coordonează şi controlează activitatea serviciilor publice ale consiliului raional; audiază rapoartele şi informaţiile şefilor acestor servicii şi propune soluţii pentru îmbunătăţirea activităţii acestora;
    14. organizează examinarea necesităţilor raionului în privinţa tipurilor de servicii sociale, propune spre aprobare consiliului raional, conform necesităţilor stabilite, programul de dezvoltare a serviciilor sociale;
    15. elaborează, conform necesităţilor stabilite, proiectele programelor de dezvoltare a serviciilor sociale;
    16. prezintă consiliului raional, spre examinare şi aprobare, contul de încheiere a exerciţiului bugetar pe semestrul I, pe 9 luni şi cel anual;
    17. contribuie la realizarea, la nivel raional, a măsurilor de protecţie a populaţiei în caz de calamităţi naturale şi tehnogene, de catastrofe, incendii, epidemii, epifitotii şi epizootii, ia măsuri de prevenire a situaţiilor excepţionale, de reducere a prejudiciului şi de lichidare a consecinţelor;
    18. propune consiliului raional să consulte, prin referendum, populaţia în probleme locale de interes deosebit şi, în temeiul deciziei consiliului, ia măsuri în vederea organizării referendumului;
    19. contribuie la desfăşurarea, pe teritoriul raionului, în conformitate cu legislaţia electorală, a alegerilor autorităţilor administraţiei publice reprezentative de toate nivelurile şi a referendumurilor;
    20. asigură colaborarea raionului cu alte unităţi administrativ-teritoriale, inclusiv din alte ţări;
    21. asigură executarea deciziilor consiliului raional în domeniul de asigurare a egalităţii de şanse între femei şi bărbaţi în unitatea administrativ-teritorială; colaborează în acest domeniu cu instituţii statale şi organizaţii necomerciale şi internaţionale; coordonează activitatea unităţii gender; organizează audierea rapoartelor şi a informaţiilor la subiectul respectiv în cadrul şedinţelor consiliului raional și propune soluţii pentru îmbunătăţirea situaţiei în domeniu; asigură înlăturarea, în termen de 30 de zile, a condiţiilor discriminatorii şi a cauzelor care le-au generat;
    22. prezintă, la solicitarea consiliului raional, informaţii despre activitatea sa şi a serviciilor publice din subordine.
  25. Preşedintele raionului, în calitatea sa de autoritate publică executivă, poate îndeplini şi alte atribuţii prevăzute de legislaţia în vigoare sau încredinţate de Consiliul Raional Cahul.
  26. Actele preşedintelui raionului
  27. În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele raionului emite dispoziţii cu caracter normativ şi individual.
  28. Dispoziţiile cu caracter normativ se remit, în termen de 5 zile după semnare, Oficiului teritorial al Cancelariei de Stat şi intră în vigoare la momentul aducerii lor la cunoştinţă publică.
  29. Dispoziţiile cu caracter individual devin executorii după ce sunt aduse la cunoştinţă persoanelor vizate în ele.
  30. Preşedintele raionului este în drept să emită dispoziţii numai în chestiuni ce ţin de competenţa sa. Dispoziţiile preşedintelui raionului sau, după caz, ale vicepreşedintelui raionului se consemnează într-un registru special.
  31. La emiterea dispoziţiilor, preşedintele raionului are dreptul să consulte Oficiul teritorial al Cancelariei de Stat, conducătorii sau reprezentanţii autorităţilor administraţiei publice atât locale, cât şi centrale.

    IV. Atribuţiile funcţionale ale vicepreşedinţilor raionului Cahul
  32. Preşedintele raionului este asistat de vicepreşedinţi. Numărul vicepreşedinţilor se stabileşte de Consiliul Raional, la propunerea preşedintelui raionului.
  33. Vicepreşedinţii raionului se aleg de Consiliul Raional, la propunerea preşedintelui raionului, conform procedurii prevăzute de Legea privind administraţia publică locală 436-XVI din 28.12.2006.
  34. Vicepreşedinţii raionului sunt persoane cu funcții de demnitate publică şi cad sub incidenţa Legii privind statutul alesului local nr. 768 din 02.02.2000 şi Legii cu privire la statutul persoanelor cu funcţii de demnitate publică 199 din 16.07.2010.
  35. Vicepreşedinţii raionului Cahul răspund de buna funcţionare a administraţiei publice în ansamblu, precum şi a compartimentelor, agenţilor economici şi instituţiilor publice de interes raional, pe care le coordonează direct, conform organigramei aprobate şi delegării date de preşedintele raionului Cahul prin dispoziție.

    VII. Atribuţiile funcţionale ale secretarului Consiliului Raional Cahul
  36. Secretarul Consiliului Raional este funcţionar public. Persoana numită în funcţia de secretar trebuie să fie licenţiat al unei facultăţi (secţii) de drept sau de administraţie publică.
  37. Secretarul se bucură de stabilitate în funcţie şi cade sub incidenţa Legii nr.158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public.
  38. Secretarul îndeplineşte următoarele atribuţii de bază:
  39. asigură înştiinţarea convocării Consiliului Raional;
  40. participă la şedinţele Consiliului Raional;
  41. contrasemnează deciziile Consiliului Raional, cu excepţia deciziei de numire în funcţie şi încetare a raporturilor de serviciu ale secretarului consiliului;
  42. asigură efectuarea lucrărilor de secretariat aferente şedinţelor Consiliului Raional;
  43. acordă consilierilor, precum şi acestora în calitate de membri ai comisiilor de specialitate, asistenţă şi sprijin în activitatea lor, inclusiv la redactarea proiectelor de decizii sau la definitivarea celor discutate şi aprobate de Consiliu;
  44. asigură pregătirea materialelor pe marginea problemelor supuse dezbaterii în Consiliul Raional;
  45. asigură comunicarea şi remiterea, în termen de 5 zile, dacă legea nu prevede altfel, autorităţilor şi persoanelor interesate actele emise de Consiliul Raional sau de preşedintele raionului;
  46. asigură consultarea publică a proiectelor de decizii ale Consiliului Raional şi de dispoziţii normative ale preşedintelui raionului, informarea publicului referitor la deciziile adoptate şi la dispoziţiile emise;
  47. în cazul apariţiei uneia dintre circumstanţele prevăzute la art.139 alin. (1) din Codul electoral, comunică în scris acest fapt Comisiei Electorale Centrale în termen de cel mult 10 zile de la data apariţiei acestei circumstanţe;
  48. păstrează şi aplică, după caz, sigiliul.
  49. Secretarul îndeplineşte şi alte atribuţii prevăzute de lege sau încredinţate de către Consiliul Raional ori de către preşedintele raionului.

    VII. Drepturile şi obligaţiile Aparatului preşedintelui raionului
  50. Aparatul preşedintelui raionului are dreptul:
  51. să solicite şi să obţină informaţiile necesare pentru executarea atribuţiilor sale de la subdiviziunile subordinate Consiliului Raional, de la serviciile desconcentrate în teritoriu, precum şi de la autorităţile administraţiei publice locale, întreprinderile, instituţiile şi organizaţiile înregistrate pe teritoriul raionului;
  52. să antreneze, de comun acord cu conducerea raionului, consilieri, şefi şi specialiştii din secţii, direcţii, servicii, instituţii şi organizaţii din teritoriu, pentru organizarea şi desfăşurarea acţiunilor de interes raional, elaborarea proiectelor de decizii şi dispoziţii;
  53. să colaboreze cu asociaţiile obşteşti în domeniile de activitate;
  54. să exercite alte drepturi prevăzute de legislaţia Republicii Moldova sau stabilite de Consiliul Raional.
  55. Aparatul preşedintelui raionului este obligat:
  56. să respecte Constituţia Republicii Moldova, legislaţia în vigoare şi tratatele internaţionale la care Republica Moldova este parte;
  57. să execute deciziile Consiliului Raional şi dispoziţiile preşedintelui raionului Cahul;
  58. să acţioneze cu responsabilitate, competenţă, eficienţă, promptitudine şi corectitudine;
  59. să păstreze arhiva şi să asigure integritatea documentelor, neadmiterea deteriorării sau pierderii lor;
  60. să asigure examinarea demersurilor, propunerilor, petiţiilor, obiecţiilor în termenele stabilite de legislaţia în vigoare;
  61. să servească cu bună-credinţă interesele legitime ale cetăţenilor.

    VIII. Corespondenţa
  62. Corespondenţa în Aparatul preşedintelui raionului Cahul este semnată de preşedintele raionului sau de unul dintre vicepreşedinţi, conform atribuţiilor desemnate prin dispoziţie.
  63. Compartimentele din Aparatul preşedintelui raionului Cahul au obligaţia de a rezolva scrisorile, sesizările şi petiţiile cetăţenilor pe domeniile lor de activitate, în termenele prevăzute de lege. Răspunsurile vor fi motivate şi încadrate în prevederile legale.
  64. Lucrările de secretariat în Aparatul preşedintelui raionului se ţin în conformitate cu reglementările privind ţinerea lucrărilor de secretariat în organele administraţiei publice ale Republicii Moldova.

    IX. Dispoziţii finale
  65. Finanţarea activităţii Aparatului preşedintelui se efectuează din contul bugetului raional, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
  66. Personalul din Aparatul preşedintelui raionului are obligaţia să cunoască, să respecte şi să aplice prevederile prezentului Regulament.
  67. Prezentul Regulament se aprobă şi se modifică prin decizia Consiliului Raional Cahul.

Secretarul Consiliului Raional Cahul

Cornelia PREPELIŢĂ